Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah kurátora a edukátora v galeriích umění
Juríková, Kristýna ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů a spolupráce mezi kurátory a edukátory v galeriích umění. Teoretická část představuje obě profese, uvádí okruhy jejich pracovních činností i kvalifikační a kompetenční nároky. Dále se teoretická část zaměřuje na stručný přehled probíhajících proměn ve výstavních institucích, konkrétně je popsán s nimi související nový institucionalismus a edukativní obrat. Praktická část představuje empirický výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, jak v současnosti vypadá spolupráce kurátorů a edukátorů ve vybraných galeriích umění. Data k výzkumu jsou sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s kurátory a edukátory z galerií, otázky jsou mířeny jak na vzájemnou spolupráci, tak také na předchozí zkušenosti, vzdělání a na pracovní zázemí. Informace získané v rozhovorech při osobních setkáních jsou společně s informacemi z webových stránek vybraných galerií analyzovány a interpretovány. Z výzkumu vyplývá, že všechny oslovené galerie nabízí různorodé aktivní programy pro různé cílové skupiny, což ukazuje reflexi probíhajících proměn a určitý posun k edukativnímu obratu. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat aktuální stav spolupráce mezi oběma profesemi. Největší důraz je kladen na spolupráci, ke které dochází nebo nedochází při vytváření nových výstavních projektů v...
Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí
PODVALSKÁ, Aneta
Bakalářská práce zkoumá kompetence a zkušenosti učitelů mateřské školy při otevírání témat smrti. Teoretická část se soustředí na pochopení umírání a smrti, postojů společnosti k tématu smrti a dětskému vnímání smrti. Práce dále popisuje vliv medií na dětské pojetí smrti. Práce předkládá přehled o profesi předškolního pedagoga a přístupech k výuce vztahující se ke smrti, jak s dětmi mluvit o smrti a jak pomoci dětem v období truchlení. Je zde také představena řada aktivit a technik, které mohou být používány v mateřských školách pro pochopení a zpracování smrti, a to jak v preventivním tak intervenčním smyslu.
Osobnost pedagoga v mateřské škole
SVOBODOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké osobnostní typy podle testu MBTI pracují na pozici učitelky v mateřské škole a jakým způsob jednotlivé osobnostní typy nahlíží na tuto profesi. Teoretická část se zabývá pedagogem mateřské školy, jeho úlohou, kompetencemi, dovednostmi a morálními zásadami. Dále se teoretická část věnuje osobnosti, temperamentu a popisu různých typologií osobnosti. V praktické části je popsán a vyhodnocen výzkum, který se skládal z kvantitativní a kvalitativní části. Ke kvantitativní části výzkumu byl použit dotazník, v kvalitativní části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti dotazníku byli pedagogové mateřských škol. Pro rozhovor byly osloveny čtyři paní učitelky, které představují zástupce některých osobnostních typů MBTI.
Logopedická intervence v dětských domovech v Královehradeckém kraji
Peterová, Sandra ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na poskytování logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. Bakalářská práce je rozdělena do třech kapitol, kde jsou dvě kapitoly teoretické a jedna kapitola empirická. V první kapitole teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou logopedie, komunikace, řeč, jazyk a narušená komunikační schopnost. Dále je první kapitola věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace v rámci rovin a v poslední řadě popisuje dětské domovy a jejich fungování, roli vychovatele a dítěte a komunikační schopnosti dětí z dětských domovů. Druhá kapitola teoretické části je věnována logopedické intervenci, vymezení pojmu a jeho činnostem, postavení v rámci rezortů zdravotnictví a školství. Empirická část se zabývá dvěma dětskými domovy z Královéhradeckého kraje a jejich poskytováním logopedické intervence. V úvodu empirické části jsou stanoveny hlavní a dílčí cíle a výzkumné otázky, popsány metody a průběh výzkumného šetření. Za hlavní cíl byla určena analýza logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. První část výzkumného šetření je věnována dětskému domovu č. 1 a část druhá dětskému domovu č. 2, jejich charakteristice, fungování a poskytování logopedické intervence. Závěr výzkumného šetření je věnován zhodnocení splnění cílů, odpovědím...
Portfolio profesního rozvoje Denisy Soukalové
Soukalová, Denisa ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce "Portfolio profesního rozvoje" se věnuje v osmi kapitolách profesnímu rozvoji. Práce osahuje informace o osobnosti vychovatele, činnosti školní družiny, o kvalifikaci a kompetencích vychovatele, o pracovišti i studiu na vysoké škole. Součástí této práce je strukturovaný životopis, ve kterých autorka uvádí vzdělání, pracovní zkušenosti i kurzy. Odborná esej se zabývá osobností vychovatele. Další kapitola obsahuje profesiografický rozbor vychovatele, dále, případová studie školy, písemná příprava na hodinu a na závěr reflexní úvaha o vlastním studiu, které autorce pomohla zamyslet se nad vlastním profesním růstu. Jedna z kapitol je zaměřena na rozbor knihy "Školní kázeň v teorii a praxi", která se hodila do konceptu celé práce. Vše je podloženo odbornou literaturou, která je zaznamenána na posledních stránkách bakalářské práce. Objevují se zde i její osobní názory a postoje. KLÍČOVÁ SLOVA Školské zařízení, profese, profesní rozvoj, osobnost, syndrom vyhoření.
Porovnání přístupu pracovníků Dětského domova, Základní školy a Školní jídelny Radenín k dětem se zdravotním postižením a dětem bez zdravotního postižení
ZHORNÁ, Michaela
Cílem této práce bylo zmapovat aktivity pracovníků dětského domova v péči o děti se zdravotním postižením a děti bez zdravotního postižení. Výzkumný soubor tvořilo šest pracovníků Dětského domova, Základní školy a Školní jídelny Radenín, z nichž jedna byla sociální pracovnice, která je neodmyslitelnou složkou při péči o děti. Výzkum byl realizován kvalitativním výzkumem. Pro zodpovězení výzkumných otázek byla použita metoda dotazování a technikou byl polostrukturovaný rozhovor. Data získaná z rozhovorů byla vyhodnocena otevřeným kódováním a následným rozdělením kódů do kategorií. Na základě provedeného výzkumu vyplynulo, že vzdělávání dětí v dětském domově se velice liší, z důvodu návštěvy dvou druhů škol, kdy děti přichází s různou náročností úkolů. Je třeba odlišnost přístupu ve vzdělání k dětem se zdravotním postižením a dětem bez zdravotního postižení. Tím se dostávám k odpovědi na druhou výzkumnou otázku, kdy pracovníci při vzdělávání s dětmi se zdravotním postižením musí používat určité specifické pomůcky, které dětem usnadní práci. Pracovníci se se specifickými pomůckami nesetkávají jen při vzdělávání s dětmi se zdravotním postižením, ale také při rozvoji motoriky a dovedností u chlapce s dětskou mozkovou obrnou. Práce přináší poznatky v oblasti vzdělávání dětí se zdravotním postižením a užívání speciálních pomůcek při práci s těmito dětmi. Těmi pomůckami mohou být edukační karty, které slouží jako pomocník pro rozvoj komunikačních schopností, či pomocná tabulka pro násobení. Z výzkumu je zřejmé, že asistent pedagoga je nepostradatelnou složkou při práci s dětmi se zdravotním postižením, poněvadž tyto děti potřebují individuální péči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.